MBF styrelse och funktionärer samlades den 7-8 november på Åsby hotell och konferens i Hallstahammar för att planera verksamheten för de närmaste tre åren. Detta då vi delvis har en ny styrelse med 3 nya medlemmar som behövde träffas i ett längre sammanhang än den korta tid som styrelsemötena medger.
På mötet gick vi igenom vår verksamhet utifrån vår tidigare mål pyramid som delas upp i 3 delar, vision, strategi och mål för verksamheten.
Följande punkter togs upp för utvärdering:
1. Hur skall vi närma oss vår båtklubbar?
- här ventilerades följande åtgärder till förbättringar.
Önskan att få sända en representant från MBF till klubbarnas årsmöten.
Aktivera de klubbar resp. ordf. som vi aldrig sett på våra båtdagar.
Kommunikation genom InfoNytt, hemsida och digitala möten.
Skicka ut inbjudan till våra styrelsemöten.
2. Hur får vi båtklubbarna och dess medlemmar att komma till Båtdagen?
- att förlägga båtdagen vart annat år på norra och södra sidan av Mälaren.
- anordna seminarier alt. konferenser i samband med båtdagen.
3. Vad vill båtklubbarna få ut av medlemskapet i SBU och MBF?
- informera om hur SBU- resp. MBF arbetar, visa på fördelarna med att vara medlem i våran båtorganisation!
4. Hur fungerar valberedningen idag och hur kan den göras bättre?
- enades om att den kan förbättras genom att MBF tillsätta en valsamordnare som tillsammans med båtklubbarna
vaskar fram kandidater att nomineras för vakanser i styrelsen i god tid före båtdagen.
- valsamordnaren i MBF kallar klubbarna, och de som står i tur till att utgöra valberedning, till ett
upptaktsmöte inför det nya året.
Vi använder tredjepartscookies för vår hemsida i syfte att analysera och förbättra upplevelsen på hemsidan och lära oss mer om våra användare. Genom att använda vår webbplats godkänner du användningen av cookies på det sätt som beskrivits.